Hoe maak ik gelukkig?

 

 Van bewustwording naar actie 


Kennismaken
Alles begint met een persoonlijke kennismaking. Ik maak graag even kennis om duidelijk te krijgen wat het vraagstuk is waarbij ik kan helpen. Om vast te stellen of we elkaar kunnen helpen, of er een match is, of niet. Dit is natuurlijk een geheel vrijblijvend gesprek.

Geluksmeting
Wanneer je duidelijk wilt krijgen hoe het met het werkgeluk in je team staat, hoe bevlogen en betrokken zij zijn, kan er met een meting inzicht worden gekregen.
People2win kan deze meting zelf afnemen, analyseren en hierover rapporteren. Dit onderzoek kan herhaald worden nadat acties hebben plaats gevonden. Daarnaast kan People2win als partner optreden in de begeleiding naar een uitgebreider medewerkers onderzoek.

Presentatie Werkgeluk
Voor de Haagse Hogeschool heeft People2Win een college verzorgd voor HEAO BE studenten.
Waarbij in een uur tijd werkgeluk werd uitgelegd, wat de voordelen zijn om hierop te sturen en waarom het belangrijk is in de huidige economie.  Een soortgelijke presentatie met “fun”-element helpt om  werkgeluk als thema bespreekbaar te maken in teams en kan het startpunt zijn voor een andere manier van werken.

Lunch sessie
Voor Ground8 heb ik een Knowledge & Inspiration sessie gehouden waarbij ik in ga op de aspecten van werkgeluk, de feiten, en hoe mensen dit zelf kunnen toepassen. Dit zijn ideale sessies om in een bedrijf kennis over te dragen over een onderwerp op een luchtige interactieve manier.

 

 

 

Workshop Werkgeluk
Wanneer er inzicht is hoe het staat met werkgeluk kan er als vervolg of losstaand, een workshop plaatsvinden. In de workshop ga je als team écht aan de slag met werkgeluk want door te doen leer je het meest.  Na de workshop zullen teams weten welke punten ze in de gaten moeten houden, wat zij zelf kunnen doen om werkgeluk te vergroten en hoe ze werkgeluk een vervolg willen geven. De workshops worden op maat gemaakt. Afhankelijk van waar je als organisatie op wilt inzoomen of welke output je verwacht, kan de workshop tot 3 of 4 uur uitgebreid worden.

Spelvormen
Zoals gezegd lever ik veel maatwerk. Ik geloof dat door actief op een onderwerp in te zoomen dit bij mensen beter bij blijft. Dit pas ik toe in mijn workshops Werkgeluk maar ook door het ontwikkelen van maatwerk spelvormen. Voor Human Talent Network ontwikkelde ik bijvoorbeeld een Onboardingspel.

Nieuwe mogelijkheden voor fans met Fan Factory
People2Win werkt samen met Fan Factory.
Fan Factory heeft als doel mensen fan te maken van merk en werk.  Een doel waar People2Win veel raakvlakken in heeft. Naast de Employee Experience waar werkgeluk ook aan bijdraagt gaat Fan Factory verder. Zij bieden een uitgebreid pakket van tools en begeleiding in zowel Employee Experience als Customer Experience, de klantervaring. Door beiden zo optimaal mogelijk neer te zetten creëer je een winnend bedrijf!
Meer weten? Neem contact met me op zodat we kunnen kijken welke producten en diensten een meerwaarde kunnen zijn voor jouw organisatie.